Thursday 29 August 2019

Soalan aku pada Tuhan

Aku gusar akan penolakan, juga gusar akan kesusahan yang aku simpan selama hampir 27 tahun. 

Aku berbaring, sambil menyoal ke Tuhan.

"Adakah rasa ini akan kekal?" 

Seusai aku menyoal, aku kembali mendapatkan Al-Quran. 

Jawapan Nya mudah.

Ibrah dari pelbagai kisah diambil. tetapi yang paling pertama jawapan yang diberikan adalah 

"Sikap Manusia saat ditimpa kesusahan" 

Tepat sungguh Ibrah yang cuba Tuhan yakni Allah sampaikan. 

Sungguh, saat aku susah, hampir setiap saat aku ingin berdoa. Tetapi bila datangnya bahagia tanpa sedikit pun susah, berapa sahaja nilai kesyukuran yang aku letak dalam doa ku? 

Terima kasih ALLAH! 

(41:51) 

No comments:

Post a Comment

Am I useless?

Ada waktu, we will felt like 'we good for nothing'. Talk to my husband, that I'm so sorry.  He. who actually feed me, give me p...